Trainingen in conflicthantering en professionele weerbaarheid

True Potential biedt praktische trainingen voor professionals die in hun werk te maken krijgen met spanning, weerstand of verbaal grensoverschrijdend gedrag. Al onze trainingen zijn gericht op directe toepasbaarheid, persoonlijke groei én duurzame gedragsverandering – altijd afgestemd op jouw praktijk.

Example image

Inhoud van de training

Conflicthantering & weerbaarheidstraining voor dienstverleners

Leer effectief reageren op klachten, kritiek of emotionele klanten. De focus ligt op communicatie onder druk, zelfcontrole en het herkennen van escalatie in een vroeg stadium.

Versterk je mentale en communicatieve weerbaarheid. Deze training combineert stressregulatie met stevig en rustig optreden.

Eventueel uit te breiden (of te focussen op)

Omgaan met agressie en weerstand

Voor wie werkt in omgevingen waar agressie, dreiging of verbaal geweld voorkomt. Gericht op persoonlijke veiligheid, assertiviteit en de-escalatie.

Wat je leert:

  • Spanning herkennen in lichaamstaal en gedrag

  • Kalmeren van situaties zonder escalatie

  • Eigen grenzen aangeven én bewaken

  • Omgaan met dominante types

  • Nee zeggen zonder schuldgevoel

  • Zelfvertrouwen onder druk

Maatwerk trainingen (in-company)

Samen ontwikkelen we een training die perfect aansluit op de praktijksituatie binnen jouw organisatie. Tijdens het voorgesprek brengen we behoeften en valkuilen in kaart. Alles draait om herkenning, toepasbaarheid en rendement.

Maak kennis met de trainer

Wie zijn wij?

Wij zijn True Potential. Uw trainer, Tommy Bekelaar, brengt meer dan een decennium aan ervaring in coaching op velden als weerbaarheid, conflicthantering, omgaan met agressie en inzet van lichaamstaal mee.

Het doel is het tastbaar laten voelen van persoonlijke ontwikkeling in richtingen die vrijwel direct op dagelijkse basis toepasbaar zijn, zowel in werk- als privésfeer. Conflicthantering is daar natuurlijk een uitstekend voorbeeld van, met inhoud als empathie, onderhandelen, assertiviteit, luisteren en de toepassing van gesprekstechnieken. Als jarenlang docent ben ik een formule gaan creëren waar investeren in jezelf een fijn proces kan blijken. Zo kan ik anderen dienen door ze te voorzien van nieuwe inzichten, gewoontes en uitkomsten. Dit is mijn passie.

Wij zijn de mening toegedaan dat leren neerkomt op het activeren wat al reeds in iemand aanwezig is. Doorbouwend op bestaande kennis, openen van nieuwe inzichten en dan ermee kunnen experimenteren in een veilige omgeving.

Met zowel een trainer als erkende en geroutineerde rollenspelers uit de veiligheidsbranche kunnen wij u op maat bedienen aan de hand van persoonlijke coaching en handvatten bieden die direct in de praktijk toepasbaar zijn.

Voor wie is deze training?

  • Professionals die met externen/gasten/klanten te maken krijgen

  • Deelnemers die willen leren over conflicthantering voor toepassing in het werk- én/of privéleven

  • Teamleden en collega's

  • Leidinggevenden en managers

Wij bieden conflicthanteringstrainingen op locatie en in-company aan. Vervolgens zetten we in op persoonlijke coaching van deelnemers, zodat elke deelnemer zich gezien, gehoord en geholpen voelt. Probleemoplossend en ideaal voor bedrijven in de zin dat er een obstakel (in handelen, beleving of gedrag) voor een collega wordt weggenomen. Voor de deelnemer trekt het profijt van de inzichten zich zelfs door in het dagelijkse (privé)leven!

Om kwaliteit en veiligheid waar te borgen, is er een maximale groepsgrootte verbonden aan de training om zo ook de waarde per persoon te maximaliseren.

Op onze locaties: Minimaal 5 en maximaal 10 deelnemers

In-company: Minimaal 6 en maximaal 10 deelnemers.

De wereld met zelfbewustzijn tegemoet treden, met empathie, overtuiging en assertiviteit om conflicten in goede banen te leiden.

Trainer begeleidt groep tijdens een workshop over omgaan met agressie

De wereld met zelfbewustzijn tegemoet treden, met oog voor en juiste interpretatie van signalen gegeven door mensen om je heen.

Onze werkwijze

  • Realistische rollenspelen met professionele trainingsacteurs

  • Kleinschalige aanpak met veel persoonlijke aandacht

  • Direct toepasbare technieken – al tijdens de trainingsdag

  • Trainer met praktijkervaring: Tommy Bekelaar

Wat levert het op?

Example image

Meer rust en vertrouwen in uitdagende situaties

Example image

Minder ziekteverzuim door stress en confrontaties

Example image

Professionele uitstraling naar klanten en omgeving

Example image

Inschrijven of maatwerk aanvragen

Wil je weten of onze conflicthanteringstraining past bij jou of je team? Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek of meld je direct aan.

Wil je weten welke training het beste past bij jouw situatie?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek of vraag direct een offerte aan.

Blog: Wat is het dat frustratie, boosheid en agressie tot in de wortels verbindt?

De gemoederen lopen soms op. Ik heb me met regelmaat bevonden in een situatie waarin de persoon waar ik mee te maken had de emoties niet onder controle kreeg. Mijn taak was het navigeren deze situaties. Vaak waren dit soort gevallen niet ver van mijn eigen bed; onenigheden, ervaring van onrecht, botsingen en miscommunicatie. Menselijke dingen.

Alleen: Wanneer iemand boos is én dat uit brengen ze een spanning en ongemak met zich mee, en dat heeft een negatieve invloed op de ervaring en gemoedstoestand van anderen eromheen. Je vóélt het. Natuurlijk wil je begripvol zijn ten aanzien van de ander, maar er lijkt dan méér te bewerkstelligen. Zo'n situaties kunnen navigeren, dat raakt je leven over de hele linie.

Ironisch genoeg is een persoon, die boos is, vaak echter niet tevreden met het krijgen wat hij of zij zegt te willen. Dat scoort slechts als nummer 3 in de top 3. Nu gaat het bij de ander vooral om het gevoel van controle, vanwege de emotionele bevrediging die eruit voortvloeit.

Het belangrijkste is dat iemand het gevoel krijgt dat hun invalshoek volledig begrepen is, en vooral: dat de beleving er is dat er een groot respect heerst. In andere woorden, hoe belangrijk de ander is, dat hij of zij er mag zijn en zich gehoord voelt. De nood aan erkenning.

Hoe? Simpel. Luister naar wat er gezegd wordt, en herhaal een deel van de zin terug als je verdere toelichting wil. Benoem hoe de bedoeling van een boodschap overkwam bij jou. "Klinkt alsof je vindt dat je niet eerlijk behandeld bent." of "Het lijkt dat je niet tevreden bent met de uitkomst.". Het bevestigt dat je luistert én overwegingen van de ander serieus neemt.

Stop met het 'winnen' van discussies. Je wint de strijd, maar verliest de relatie. Concentreer je op waar het vandaan komt en vind gemeenschappelijke grond. Zie vervolgens de relaties met mensen om je heen opbloeien. Profit.

Ervaringen

Wat anderen zeggen:

Example image

Vakbekwaam en doeltreffend zijn de woorden die in me opkomen als ik de inhoud mag typeren. Ik ervaar meer kracht in mijn presentatie naar anderen na het volgen van de training! De coaching op verbaal- en non-verbaal vlak getuigt van veel kennis en ervaring.

Tim Govers, projectmanager VDL

Example image

Ik vond dat jouw coaching altijd adaptief was, goede herkenning in sfeer en die vertalen naar vormen. Mensen de juiste tools geven om mee aan de slag te gaan door middel van patroonherkenning vond ik sterk. Nuances in gedrag en houding zijn nu een stuk beter te begrijpen.

Chris Burhenne, operationeel manager bij Buko

Example image

Samen met een vriendin de training gevolgd bij True Potential. De aanwijzingen zorgden ervoor dat je het beste in me naar boven haalde, dat heeft er bij mij voor gezorgd dat mijn zelfvertrouwen enorm is toegenomen.

Sarah van Rooij, verpleegkundige bij Novadic-Kentron

Schrijf je nu in! Wil jij ook leren hoe je conflicten effectief oplost en ombuigt naar samenwerking?

Schrijf je hier in voor de training Conflicthantering
Example image

Contactgegevens

Tommy Bekelaar

[email protected]

06-15604335

Example image

Bedrijfsgegevens

True Potential

Nieuwe Waalreseweg 224

5552 EN Valkenswaard

BTW-ID: NL005161324b02

KVK-nr: 95555986